måndag 24 januari 2022

 5691/

- Kvinnor styr med missnöje, men män styr med makt!

- Gäller det alla män?

- Jajamen!


5692/

Debattböcker bör vara riktigt präktigt dåliga eftersom det ofta sätter extra sprutt på debatten.


5693/

Att alltid oroa sig för allt är ett bekvämt sätt att aldrig behöva bry sig om något.


5694/

"Jo! Jag grubblade väldigt mycket över det här med alla orättvisor! Och till sist kom jag fram till det att det nog är väldigt orättvist med alla orättvisor!"


5695/

- Svara aldrig i telefon! Slå vakt om mysteriet!


5696/

Barn tror att alla vuxna vet något. Vuxna vet att andra vuxna inte vet något.


5697/

Att gå mot strömmen är ett bra sätt att bli sedd.


5698/

Robert Johnson hade tur som hann dö innan han blev återupptäckt. 


5699/

Det krävs distans för kunskap. Den som träffas av bomber är ofta rätt dålig på att berätta vad det var som egentligen hände.


5700/

"Mina barn betyder allt för mig! Jag är villig att göra allt för mina barn! Precis allt! Sluta röka? Vadå? Lite cigarettrök ska dom väl ändå tåla!?"


5701/

Män anser att övervikt är sexigt / I alla fall ibland hos kvinnor / Däremot sällan hos män / Eller hos sig själva / Men den egna övervikten märker män ändå inte / Det är viss skillnad på övervikt.


5702/

Förmågan att göra det bästa av alla situationer / Att gilla läget / Är en farlig förmåga / Som effektivt hindrar all förmåga att förändra.


5703/

Men / Om folk fick betala alla sina sjukdomar själv / Åt vilket håll skulle hälsoläget då gå / Undrar många / Vet alla / Även såna som inte alls vill veta det / Eftersom hälsan är viktigast av allt / Det vill säga min hälsa / Säger alla glatt / Anser jag att det är självklart att Alla Andra ska betala / Det blir dyrt för Alla Andra / Visst blir det dyrt / Men det är det värt / För mig / Säger alla glatt.


5704/

Det smågrinigt outvilade som allmänt anses vara ett normaltillstånd.


5705/

Först i fängelset kände han sig som en tvättäkta kriminell.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar