måndag 10 januari 2022

 5933/

Tandläkaren bevisar på ett effektivt sätt att livet aldrig kan bli riktigt, riktigt lyckligt.


5934/

Den som tror att "borgarna" är tråkiga har aldrig träffat "arbetarna".


5935/

- Hur fan kör du!?

- Det är min privatsak.


5936/

Han var så obegåvad att han aldrig hittade något annat än sadism hos de Sade.


5937/

"Jag tycker kvinnor är som okomplicerade! Antingen går dom till psykologer, eller så är dom själva psykologer!"


5938/

 "Sprängd anka"? Är inte det att ta i? Kan vi inte nöja oss med forcerade ägg?


5939/

Året Runt säger mer om Sverige och svenskarna än Lars Norén.


5940/

Det är inte bra i längden att vara inneboende i någon annans liv.


5941/

Jag besöker hellre såna som har katt än såna som har barn, eftersom jag är rysligt allergisk.


5942/

Varför bry sig om miniproblemet vargen när jätteproblemet hunden springer lös i samhället?

Och: Jag skulle bli jätterädd om jag mötte en varg eftersom jag skulle tro att det var en hund.


5943/

Om man måste ta till rättegång för att visa att man har rätt har man förmodligen fel.


5944/

Humor är den roligaste formen av distans / Humor är destruktivitet på distans / Fast det stämmer väl knappast? / Fast nog ingår väl både destruktivitet och distans i humor? / Och två till.


5945/

Att skylla på andra är en trevlig hobby, men att känna sig själv är ett överskattat nöje.


5946/

Politiker: Jag tror på alla människors lika värde!

Väljare: Så då är du alltså lika dålig som Hitler? Då ska Fan rösta på dig!


5947/

Men han brukade i alla fall överge sin kvinna innan han började kalla henne för "kärring". Så han var nog ganska snäll "innerst inne". Vars nu "innerst inne" kan hålla till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar