fredag 7 januari 2022

 5887/

- Ska bara dom rika ha råd att köra bil!?

- Ja det vore ju väldigt bra ur miljösynpunkt.


5888/

Bästa befälen på A8 såg sitt yrke som en enda lång älgjakt.


5889/

När en enfaldig bilist kör mot rött och lyckas köra på ett tåg kallas det märkligt nog "tågolycka".


5890/

Men alla böcker som fick dålig kritik blev tyvärr inte "klassiker" med tiden. (Gäller även filmer, pjäser, osv.)


5891/

Kändisstandarden sjunker. Nu kan man till och med bli känd för att man inte mördat någon.


5892/

"Ett hårt samhälle kräver ett hårt yrkesliv!" / Hör man sällan / Men ofta: "En ny tid kräver en ny konst!" /Konstig idé det där med konst som en enfaldig kravmaskin.


5893/

"Jag kan tänka mig att ta ett skitjobb! Men jag tänker inte säga att det inte är ett skitjobb!"


5894/

Facket är ett särintresse / Och ska så vara / Men tyvärr är facket ett korkat särintresse/ Som vägrar inse att det är ett särintresse.


5895/

Att vara avantgarde är att vara fördomsfull / Att tro sig veta redan i förväg är förstås alltid att vara fördomsfull / Men allt det där vet förstås alla redan i förväg redan idag.


5896/

Om ett förhållande inte tål att synas ensidigt / Är det förmodligen något fel på förhållandet / Förhållandet är förmodligen alldeles för ensidigt / Fast från andra hållet / Men sånt är svårt att förklara / Det är svårt att förklara hur man känner när känslor uppfattas som angrepp / Då är det lättare att vara tyst & snäll / Även om tysthet inte är särskilt snällt i längden / Tystnad är ett farligt vapen som absolut inte ska sättas i händerna på omyndiga/ Eller ännu mindre i händerna på myndiga.


5897/

"Jo! Hon är väldigt sydländsk av sig! Jajamen! Att hon är! Eller klumpig & klantig som vi säger!"


5898/

Om jag inte hade konfirmerat mig hade jag inte så snabbt insett att jag inte trodde på Gud.

Så jag uppmanar alla att konfirmera sig redan idag. I morgon kan det vara för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar