onsdag 12 januari 2022

 5948/

Att åldras är nog bra. Men som enda aktivitet i ett liv kan det kanske kännas lite tunt.


5949/

"Ja ha varri trogen i tjuge år, så nu ska de verklitt bli som trevlit!"


5950/

Man blir lätt tråkig, när livet är tråkigt. Det är lätt att ryckas med. Fast man behöver förstås inte bli tråkig själv, bara för att man lever ett tråkigt liv. Men livet har en irriterande ovana att påverka ens liv.


5951/

Om arbete och det: "Dåliga lärare ska ha dåliga löner!" Hörs förvånansvärt sällan. (Den gamla vanliga fackliga illusionen: Att alla som har ett yrke också behärskar detta yrke.) "Strejk är utpressning! Och utpressning är jävligt effektivt!" Hör man inte heller så ofta om jag hört rätt.


5952/

Att alkoholister måste supa är självklart. Men varför måste alkoholister ljuga.


5953/

- Jag är jävligt medveten!

- Medveten om vad?

- Medveten om att jag är en jävla idiot! Men eftersom det lär vara bra att vara medveten jämnar det ut sig för mig!


5954/

"Jag skulle, EGENTLIGEN, vilja måla, skriva, och så vidare!" Säger många. Men menar bara: "Jag vill, EGENTLIGEN, bara sitta här och säga: "Jag skulle, EGENTLIGEN, vilja, och så vidare!"


5955/

Det är lyteskomik att läsa somliga författare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar