torsdag 6 januari 2022

 5886/

BE OM URSÄKT (3)

Massor med extramaterial! / Som inte har ett dugg med saken att göra / Saken? / Vilken sak? / Saken är tidstypiskt tjafs / Förstås / Förra borde ha fått nummer 5885 / Förstås / Jag ber om ursäkt / Det gör jag inte alls / Förstås / Att fåraktigt följa med flocken / Kyrkan är ett flockdjur / "Jag ber om ursäkt för att jag är så himla trendkänslig!" / Sa Kyrkan / Förstås inte / Och bett om ursäkt för att man förr var så okristligt elak mot häxorna / Det var visserligen ett  tag sen / Men samma princip / Och Botulf / Glöm inte Botulf / Vem är Botulf / Botulf är icke längre / Botulf är död / Det var ännu längre sen / Han avrättades för sin otro / Idag är Botulf en hjälte / Men idag är det -2022 / Idag är det ett annat år än det var för bara en vecka sen / Tänk / Vad är det som händer och förstås även fötter / Det enda som händer är att tiden går / Och fårflocken består / Även om den delvis har mistat makten / Jag tror inte att dagens tyckarskara ska ha hand om historien / Låt de döda begrava sin döda och låt historikerna hantera historien / " Är du extremist eller nå!?" / Snarare då nå / Såna som gått ner sig i det grupptänkande träsket / Eller drunknat däri / Wästern-replik:" Be aldrig om ursäkt! Det är ett tecken på svaghet!"/( Min svaghet är min stavning / Men jag tycker att Wästern är en bättre stavning på svenska) / Att Kyrkan är svag idag vet allah / Börjar man be en grupp om ursäkt har man i alla fall full sysselsättning  framöver / Låt förr vara förr / Man ska aldrig ge sig in i det grupptänkande getingboendet / Men Kyrkan är hur lydig som helst / Kyrkan följer alltid med sin tid / Tror Han / Hoppas Han / Så när Tiden säger: "Nu skolen vi bränna trolltrummor!" / Hakar Kyrkan snällt på / Och tuttar på / När Tiden säger: "Nu skolen vi mäta dumskallarnas skallar!" /" Varför då?" frågade en tvivlare / "Därför att vi tro att skallmäteri är vettig och viktig forskning i full framkant!" / Och Kyrkan ställde lika snällt upp som vanligt / Alltid redo  att lyda Tidens påbud / Och idag säger Tiden / Eller om det är hans kusin tidsandan? / "Nu skall vi däremot vara snälla till tusen mot samtliga tänkbara urbefolkningar!" / Ställer Kyrkan snällt upp / Som vanligt / Och återupprättar alltså rastänkeriet / Fast förstås tvärtom: "Svarta och samer äro de snällaste av alla tänkbara raser!" / Kyrkan har alltid lytt men aldrig lärt / Kyrkan vill alltid vara med sin tid / Som kanske inte alltid är av denna världen /  Kyrkan är flexibel till tusen / Det är Kyrkans styrka / Att alltid vara en lydig Kyrka som alltid snällt ställer upp på allt / Kyrkan grymtade av religiös självbelåten vällust / "Tänk att vi kunde bli så himla snälla till sist!?" / Det var en syn för gudar att höra Kyrkan självbelåtna grymteri / Fast jag ber förstås om ursäkt för denna text / Klart jag gör / Klart jag icke gör / Jag är inte kollektivansluten rätt-tänkare / Jag är inte bokstavstroende / Även om jag sympatiserar med vissa delar av alfabetet / Jag tror inte ett dyft / Om jag fattat saken rätt / Men man vet visst inte alltid så vitt man kan tro / Tro och vetande är trevliga saker / Båda två / Men om jag måste välja tror jag ändå att jag satsar mina pengar på vetande / Men då måste jag tyvärr avstå från den kollektiva skulden / Men då slipper jag i gengäld de kollektiva straffen / Det jämnar ut sig / Sa bagaren om limpan /  "Du skall städse skämmas för att din farfarsfar var vit! Och Fan vet om han inte hade slavar också på slutet!?" / Härmapor / Som importerar idiotisk identitetspolitik / Utan att veta vad de gören / För det känns så fiiint / Så himla fiiint / Att man inte tror att det är sant / Och det är det heller icke / En skara trendkänsliga töntar / Eller kanske tomtar sådär i juletid? / I alla fall tomtar och töntar till tusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar