tisdag 16 november 2021

 5441/

- Men människan är i alla fall biologiskt nedbrytbar!

-  Men det gäller tyvärr bara om människan undviker att dö i en torvmosse.


5442/

Det är i seriösa sammanhang humorn hör hemma. Inte för att humorn är seriös. Utan för att humorn är humor.


5443/

Den absurda livsglädjen: Helt enkelt road. Helt utan anledning. Och road inte minst av det absurda.


5444/

- Man bör nog inte dricka en helflaska vodka varje dag?

- Vadå? Är du fanatiker eller nå?


5445/

- Jag skriver om udda människor.

- Jahadu. Själv skriver jag om jämna. Så då bör det väl jämna ut sig i längden för dom.

("Ibland är det jobbigt vara udda jämnt!" Var det nån som sa.)


5446/

Fast fördelen med att sakna körkort. Är att man aldrig behöver vara rädd för att förlora körkortet.


5447/

"Nä! Jag har ingen som helst anledning att vara på gott humör! Jag bara passar på ändå!"


5448/

Att höra på andras drömmar är tråkigt. Att höra på andras resor är ännu tråkigare. Men tråkigast av allt är förstås, men det får jag ta upp en annan gång.


5449/

Att sakna pass hindrar effektivt den irriterande ovanan att ständigt resa utomlands.


5450/

En dör. Och några blir sorgsna. Många lever. Men ingen är särskilt glad över det. Sorgen måste alltså alltid segra. Det finns tydligen en inbyggd orättvisa i livets matematik. Det är förstås därför jag alltid har ogillat matematik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar