torsdag 11 november 2021

 5397/

- Bra karl är sin egen krisgrupp!


5398/

När man inte ens märker att det är satir är det verksam satir.


5399/

Vanlig röstromantik: Ju hesare röst - desto djupare artist.

Verkligheten anses vara  hes i grunden.


5400/

Den som gräver en grop åt andra har full sysselsättning. (Stående repris.)


5401/

Den som är rädd för ord tvingas ofta ta till kramar.


5402/

"Jag är väldigt flexibel, bara jag får bestämma själv!"


5403/

"Barnen är det viktigaste vi har, eftersom barnen är framtiden!"

Fråga 1: Varför skulle framtiden, som inte finns, vara viktigare än nutiden, som faktiskt finns?

Fråga 2: Vilka grupper är då de oviktigaste vi har? Bör väl bli  bli pensionärer, antar jag.


5404/

Att ge folk vad folk vill ha/ Är att ge folk vad folk redan har/ Förresten: Ge och ge / Det folk vill ha är folk fullt villiga att  betala själva för.


5405/

Fast när frun dog fick han äntligen något konkret att hänga upp sin depression på.


5406/

"Jag behöver all humor jag kan komma över, om det så är olagligt!"


5407/

Såna som är så tråkiga att dom kräver karnevaler / Och den där som skrev så beundrande om Den Medeltida Karnevalen / Var han själv en jävel på att supa svära samt svina ner sig / Och var han verkligen svår på kvinnor / Eller var han bara svår i språket?


5408/

En känd dumregel: "Ju gnälligare folk - desto gnälligare folkmusik!" 


5409/

- Jag råkade visst köra över er katt...

- Äsch! Den där gamla trasan!


5410/

Anekdoten är humorns farligaste fiende. Först som tvåa kommer clownen.


5411/

Att alltid vara trött är ett bekvämt sätt att vara otrogen.


5412/

- Har ni karies?

- Jag tror det, jag ska titta efter på lagret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar