tisdag 2 november 2021

 5296/

- Man måste lyda Gud mer än människor!

- Varför måste man lyda? Man är väl ändå ingen brukshund!


5297/

- Man ska stå för sina åsikter!

- Är det inte bättre skaffa åsikter som kan stå på egna ben?


5298/

Det finns inga förlängningar. Två steg bevisar aldrig tre steg. Det finns inga förlängningar. Fast i förlängningen är vi förstås alla döda.


5299/

Om du bara läser en bok om året, läs fler.


5300/

- Jag kommer från arbetarklassen, och det är jag stolt över!

- Varför stannade du inte kvar där då?


5301/

"Det finns inget som en rejäl fylla för att förstöra immunförsvaret! Men är man försvarsfientlig så är man!"


5302/

Religiösa behov bevisar inte att religioner är bra. Lika lite som ekonomiska behov bevisar att man har bra lön.


5303/

Men tänk om "Hattar" och "Mössor" haft dagens generösa partistöd! Då hade vi haft kvar båda två än idag! Jag undrar vem jag skulle ha röstat på?


5304/

Han var så tillgjord att han till och med var tvungen att spela normal.


5305/

Fascister slår ofta ner andra fascister / Det viktiga är nedslagningen,  inte ideologin / Ja det är nog  nedslagningen  som är ideologin, och inte ideologin.


5306/

Istället för att varna för blodiga bilder skulle man kanske kunna låta bli att visa dom?


5307/

Att lyfta fram De Svaga är ett bra sätt att hindra De Svaga från att stå på egna ben / Såna som ständigt surrar om De Svaga anser alltid sig själva vara såväl starka som snälla / Två grupper har människosynen att man ska uppdela människor i De Starka och De Svaga : Fascister och offentliga-sektorn-romantiker.


5308/

"Det är samhällets fel att jag har dålig andedräkt!"


5309/

- Men om nu kroppskontakt verkligen är så bra som det sägs, borde det väl betyda att siamesiska tvillingar är  lyckligast av alla?


5310/

Total tystnad är den enda effektiva satiren / Om man vill vara satirisk ska man aldrig kalla sig satiriker / Så snart satiren syns har den slutat fungera / Enda satir som verkligen fungerar är satir där man inte riktigt vet hur det är tänkt / Bästa satiren är att strunta i något.


5311/

En bok som har ALLT kan inte vara särskilt bra, eftersom boken då också måste innehålla en massa skräp.


5312/

- Under hela det här året kommer jag att göra inte ett dyft! Men detta kommer, väl att märka, att ske FÖR FREDEN! 

"Först sprang jag en kilometer FÖR FREDEN! Sen sprang jag en kilometer för mig själv! Jag tog tid på båda, och det visa sig att jag slog FREDEN med sex sekunder!"


5313/

"I morgon är också en dag!" Sade veteranen som varit med förr. Det finns dom som är visa värre.


5314/

"Fast fördelen med monarkin är förstås att den visar att vi inte har någon demokrati. Men att det nog inte gör så mycket, eftersom vi har massor med människor som  hur som helst ändå inte är mogna för demokrati."


5315/

- Var inte fånig!

- Varför inte?


5316/

Att en text är offentlig betyder inte alltid att författaren är det.


5317/

Många militärer har så dåligt betalt att dom känner sig tvungna att dryga ut lönen med lite spioneri.


5318/

- Spionen lägger pussel!

- Varför gör han det?

- Nåt ska han väl göra när Kalla Kriget tog slut.

-  Huvudsaken är  att han inte skriver spionromaner.


5319/

"Det var så himla varmt att jag till och med var tvungen klippa tånaglarna!"


5320/

"Jo, jag har haft stor glädje av min mörka livssyn genom åren! Även om många förstås har undrat varför jag inte har bytt ut han mot en ljusare och modernare, som är lättare hålla efter!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar