onsdag 3 november 2021

5321/

Dagar då man inte ens orkar glädja sig över att horoskopet har fel / Fast jag tror förstås inte att folk tror på astrologi / Jag tror att folk bara gör sig dumma / Men såna som frivilligt gör sig dumma kan man aldrig resonera med / Man bestämmer alltid själv var horoskåpet ska stå/  Och det vanliga surret som påstås vara bevis: "Jomen ebb & flod ju, och månens dragningskraft ju!" / Kanske därför det inte  finns nån astrologi just i Norrbotten? / Det är dåligt med ebb & flod i Norrbotten ju?


5322/

Jag har inget emot att vara ensam. Men jag tycker inte om att vänta. När man väntar är ensamheten redan förstörd. Den som väntar är alltid i underläge. Och när den, eller det, man väntat på väl kommer, är den eller det, sällan värt allt väntande.


5323/

VAR GLAD! En mycket korkad, och mycket klok, uppmaning. Och "Ryck upp dig!" är alltid ett bra råd, bortsett från att det aldrig går att följa. Men! "Ryck upp dig!" är ändå alltid ett bättre råd än: "Ryck ner dig!"


5324/

"Det var nära det där med Hitler! Det kunde ha gått riktigt, riktigt illa ! Där hade mänskligheten verkligen tur! Bara något år till hade Hitler haft atombomb! Och då hade det slutat riktigt, riktigt illa! Men ibland ska väl mänskligheten ha tur också!"


5325/

Man låter tiden gå. Tills man blir less på att vara less. Och man ältar och står i. Tills man blir less allt älteri.


5326/

Från rojalist till rojaless / Jag vet att det finns rojalister / Men jag tror det inte / Det är lite för pinsamt / Ungefär som att ha dålig andedräkt till tusen.


5327/

Samtiden vet ingenting om Sanningen. Sanningen kommer alltid för sent. Och Sanningen kommer alltid med dåliga ursäkter.


5328/

- Tankarna bara mal och mal!

- Ja låt dom! Det är deras yrke att mala!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar