måndag 15 november 2021

 5428/

Att totalt ensam sitta tyst och läsa är den bästa dialogen.


5429/

Stackars samer! Alltid utsugna! Alltid utnyttjade! Förr fogdarna! Nu författarna!


5430/

- Varför skall alltid de oskyldiga djuren drabbas värst?!

- Varför inte?


5431/

"Det där är inte utstrålning, det är deodorant!"


5432/

Offentliga avrättningar. Enda konstform som lyckades samla hela folket.


5433/

"Samla hela folket? Vad ska det vara bra för? Är det inte enklare samla frimärken?"


5434/

Han ville aldrig höra ett enda ont ord om någon. Och det vart som tyst kring han.


5435/

Syskon får gärna vara lite dummare.  Men bara lite. Annars kanske det kan smitta.


5436/

"Personer födda långt efter Hitlers död ska alltså idag ha stryk för Hitlers illgärningar? Och det där med att misshandla judar "för att dom dödade Jesus" kommer kanske också snart på modet?"


5437/

Som tur är finns det flera sätt att spela en pjäs rätt på. Men som otur är finns det ännu fler sätt att spela en pjäs fel på. Och det händer tyvärr ofta att pjäser hamnar i helt fel händer.


5438/

- Det måste löna sig att arbeta!

- Varför då, jag trodde att du tyckte om att arbeta?

- Klart jag gör! Det är det bästa jag vet, bortsett från golf!

- Då är väl "Det måste löna sig att spela golf!" ett lika begåvat uttalande?


5439/

Snällhetens skörd: Ett trasproletariat på minst två miljoner.


5440/

"På grund av nedskärningarna kände jag mig tyvärr nödsakad att knivskära en för mig totalt okänd person!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar