söndag 7 november 2021

 5347/

Den som inte har någon humor kommer att behöva den.


5348/

- Livet måste ha en mening!

- Varför då?

- För annars blir jag sur!

- Ja i så fall.


5349/

När man börjar förstå allt man skriver är det dags att sluta skriva.


5350/

Med tiden blev han en mycket rutinerad författare. Men tyvärr bara på refuseringar.


5351/

Barn är dummare än vuxna. Och tur är väl det. För vad skulle barn annars ha att se fram mot?


5352/

"Emedan jag redan varit deprimerad i vecka 42, tvingas jag tyvärr avstå från att vara deprimerad denna vecka, fast jag egentligen skulle behöva."


5353/

Att katter leker med möss bevisar inte att möss är snällare än katter.


5354/

Science-fiction är roligt i små doser, ju mindre desto roligare.


5355/

"Nej jag har inget mot barn! Det är bara det att jag tycker att barn gärna kan få stå på tillväxt i sådär tjugo år!"

Och: "Nej jag har inga barn. Men i gengäld ogillar jag barn. Tänk vad världen ändå är vist inrättad!"


5356/

Den som tagit för stora lån är inte DRABBAD utan DUM.


5357/

- Jag har ofta väldigt svårt att beundra sånt jag inte beundrar, det är en egenhet jag har där.


5358/

- Att i alla fall idag fatta att man var dum igår är ingen dålig början.

- Början på vad?

- Början på något bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar