söndag 7 november 2021

 5359/

Korkade tänder kallas "visdomständer".  Ständigt denna folkhumor.


5360/

- "Människor med problem"? Menar du inte snarare "Människor som är problem"?

- Det är klart att jag gör. Men  så säger man inte.

- Varför inte?

- Det sa man inte.


5361/

Två steg framåt! Och två steg tillbaka! Klart man kanske inte kommer så långt. Men man håller sig i gengäld spänstig till tusen.


5362/

- Vad är en intellektuell?

- Det finns faktiskt två definitioner: Antingen en person som vägrar äta ketchup, eller så en person som är livrädd för att ha fel åsikt.


5363/

Förr talade man om "kravmaskiner". Nu talar man hellre om "godkända gnällgrupper".


5364/

Politikerförakt är det godkända sättet att visa folkförakt.


5365/

- Men det går naturligtvis inte att avskaffa orättvisorna i samhället!

- Varför inte?

- Vad skulle vi då sätta istället?!


5366/

Ju mer man prisar drottningens begåvning desto mer misstror man kungens.


5367/

"Undrar om ändå inte svenska skulle kunna vara ett ganska användbart språk i Sverige?"


5368/

- Fast för närvarande arbetar jag FÖR FREDEN!

- Hur gör du då?

- Då låter jag bli att själv kriga.

- Ingen dålig början.


5369/

"Jag föredrar nog ändå gödselspridare, framför glädjespridare? Då vet man i alla fall att skiten gör nån nytta."


5370/

"Vår vackra värld!" Sa han. Som om han sagt något. Inte har jag rest mycket. Men nog har jag ändå sett många fula trakter. Tänkte jag.


5371/

Gammal svensk långfilm, där bra skådespelare gör sitt bästa för att bevisa motsatsen.


5372/

"Tråkigt att Prinsbertil skulle gå och dö. Det var så himla praktiskt med Prinsbertil.  Om någon påstod sig beundra Prinsbertil visste man direkt att det där var en person man inte behövde slösa tid på. Det var väldigt praktiskt."


5373/

Såna som ständigt säger "Inga problem!" brukar ständigt ställa till med problem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar