måndag 22 november 2021

 5491/

Bakfyllan bevisar: Även jag tycks ha haft roligt?


5492/

Lika dumt att skämmas för sitt förflutna som att försöka upprepa det.


5493/

Såna som alltid tar åt sig äran men aldrig betalar priset.


5494/

"På sextitalet gjorde jag absolut ingenting politiskt! Men idag ångrar jag att jag inte gjorde ännu mindre! Jag skulle inte ens ha försökt läsa alla dom där oläsbara bulletinerna!"


5495/

- Vilken teatertyp beundras mest idag?

- Lätt! Commedia dell`arte!

- Varför då?

- Därför att ingen idag vet hur det egentligen var.


5496/

En riktigt obekväm författare är en opublicerad författare. Att vara opublicerad är mycket obekvämt för en författare. Och många författare är känsliga till tusen.


5497/

- Lyfta fram och lyfta fram! Ska alla jävlar bli tyngdlyftare!?

Och: "Lyfta fram är det löjligaste ord jag vet! Och till råga på köpet är det två ord!"


5498/

Men det är egentligen inte ARBETET som är heligt i Sverige. Det är ANSTÄLLNINGEN som dyrkas.


5499/

Den som speglar sin samtid kan ersättas av en spegel.


5500/

En religion som kräver att man måste linda in huvudet ska respekteras / Men en religion som inte vill ha kvinnliga präster ska hånas / Och det finns såna som är så fega att dom tror att kvinnoprästmotståndare är farliga byten / Men för mig får dom gärna ha hästar som präster / Låt dom döda begrava sina döda.


5501/

Man kanske inte precis blir modig / Men om man är medvetet feg kan man leva så lugnt att mod aldrig kommer att behövas / Att undvika situationer där det krävs mod är inte fegt utan klokt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar