torsdag 28 oktober 2021

 5246/

DET KONSTIGA KYRKOVALET.

Kyrkovalet är ett väldigt konstigt val.

Ett val där många röstar MOT - snarare än FÖR.

"Jag röstar inte för Jesus - jag röstar mot SD!" säger alla rätt-tänkande glatt.

För sade inte Jesus: "I skolen städse smutskasta edra fiender!"?

Och att man samtidigt stigmatiserar en miljon svenskar som röstat på FEL parti anses även det vara ett osvikligt tecken på den egna godheten. Ty som rätt-tänkande har man nämligen alltid rätt att smutskasta, stigmatisera, och stå i. Och detta är så självklart att det inte ens behövs ett bibelcitat som bevis.

Och inte blir det konstiga kyrkovalet mindre konstigt av att de politiska partierna nödvändigt ska lägga sig i.

Men där politik och religion blandas ihop brukar det bli antingen bökigt eller diktatur.

Så! Avskaffa det dumma och dyra kyrkovalet säger jag eder!

Fast jag har förstås ingen talan eftersom jag är ateist.

"Ateisten tige i församlingen!" som Paulus städse brukade säga.

Så jag är tyvärr tvungen att tiga helt om DET KONSTIGA KYRKOVALET.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar