fredag 22 oktober 2021

 5225/

Det finns så många religioner att man blir matt / Det finns religioner som säger: "Homosexualitet är synd!" / Och det finns religioner som säger: "Det är synd att äta fläsk!" / Båda åsikterna är ungefär lika idiotiska / Fast det där med fläsket är förstås värst eftersom det kränker våra gamla fina jultraditioner / Ett knivhugg i ryggen på det svenska julfirandet är förstås en allvarlig sak / Därför vill många nu förbjuda denna kränkande åsikt / Men är förbud verkligen rätt väg att gå / Naturligtvis inte / Förbud leder bara till flera förbud / Om ens det / Istället för förbud måste man lära sig att leva med att religioner faktiskt får vara hur idiotiska som helst /Det är därför dåliga religioner är så bra toleranstester / Du behöver aldrig respektera en enda religion / Men du måste alltid tolerera alla religioner / Hur idiotiska religionerna än må vara / Lätt är det inte/ Men svårare än så är det inte heller.


5226/

GATUBARN kommer sällan med storken / Men är det då  elaka samhällen som producerar alla dessa gatubarn? /Eller kommer även gatubarn från himmelen? / Men sen finns också den motsatta  åsikten att  gatubarn kommer från helvetet / Fast personligen ansluter jag mig snarast till den extrema åsikten att gatubarn i första hand produceras av två föräldrar.


5227/

"Jag erkänner! Det var mitt fel att det blev krig! Men jag ångrar mig till tusen! Och jag lovar att inte göra om det! Men eftersom jag inte riktigt kommer ihåg hur jag gjorde när jag fick igång kriget kommer jag kanske att ställa till med flera krig! Det är mycket möjligt och i så fall mycket tråkigt.  Så det räcker inte att erkänna. Det räcker inte att ångra sig. Ingenting räcker. Men jag erkänner ändå för säkerhets skull. Så har jag gjort mitt och kan övergå till annan verksamhet."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar