måndag 31 mars 2014

1343/ Hon var såväl hel- som hästtokig.


1344/ Djur är, som sagt, sällan djurvänner, och invandrare är sällan invandrarvänliga: "Dom som kom hit på nittiotalet är däremot bara skräp! Dom vill inte jobba, dom vill inte lära sig svenska, dom osv!"


1345/ Kanske att jag har en lovande sjukkarriär framför mig? I alla fall får jag beröm för mina ådror: "Dom är så lättstuckna!"
     Eller borde jag ha blivit sprutnarkoman? Men nu är det nog för sent. Det lär vara jobbigt att vara heroinist. Jag får nöja mig med te.


1346/ Det är alltid Dom Andra som anses vara "manipulerade". Och med Dom Andra avses alltid Dom Dumma.


1347/ Såna som inte ens skulle kunna tänka sig att ta hem en brödbit från jobbet. Inte ens om brödbiten skulle kastas. Men ringer långa privatsamtal. Och stjäl alltså arbetstid. Vilket är betydligt dyrare än en brödbit. Och förstår inte ens problematiken.


1348/ Men i valbåset kan du rösta på Fan Själv! Och inte ens den mest rätttänkande journalist kan hindra dig, håna dig, eller avslöja dig! Bara i båset är den politiska makten din.


1349/ Han valde att fatta att han var en total nolla. Då hade han i alla fall valt. Och fattat. Men var han då verkligen fortfarande en nolla? Att välja, och att fatta, borde väl vara något? Och något borde väl vara något mer än noll?
     Men det där med siffror har aldrig varit min tekopp.


1350/ Reklam: "Att läsa är att resa!"
     Fullt så illa är det inte. Att läsa är bättre än att resa. Att resa är snarare att se på teve.


1351/ Jag vill ha tillbaka mitt lättsinne! Det var visserligen ett rätt komplicerat lättsinne. Och det var byggt på en stadig grund av tungsinne. Och med total meningslöshet i botten. Men det var mitt, och äganderätten är en av våra allra trevligaste rätter.


1352/  - Fördelen med långa vårdköer är att många hinner bli friska under väntetiden!
           - Men tänk på alla som hinner bli döda då?
           - Det är ändå ingen jag känner.


1353/ Arbetsplatspolitik: All politik blir till personer. Som antingen verkar vara "bra", eller "dåliga". Och man struntar helt i höger-vänster-skalan: " Jag ska rösta antingen på socialdemokraterna, eller på kristdemokraterna!" 
    Men alla är eniga om att alla politiker ljuger.


1354/ Visst är det trevligt att vara trygg i sig själv. Men det imponerar tyvärr sällan på andra.


1355/ Den tröttsamma presentkulturen.  Och det är alltid den som har lägst lön som förlorar mest på presentraseriet. Var vuxen - vägra gå på barnkalas! Säg bara nej! Ge inga presenter, ta inte emot några presenter!
     Men om du nödvändigt måste ge en present, se till att den har vett att klucka.


1356/ - Men om man kommer fram till att det inte finns något man verkligen vill göra?
          - Då gör man det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar