fredag 21 mars 2014

1277/  - Män tjänar mer än kvinnor!
           - Jaså? Bra! När kommer pengarna?


1278/ Det ser så lätt ut att leva när andra gör det.


1279/  När man börjar säga "livet är så kort" har man gått alldeles för långt i att säga ingenting.


1280/ Jag är inte säker på att snällhet hjälper mot döden? Men vi får se. Jag kan ju ha fel.


1281/ Börjar man bry sig om vad andra tycker, är man snart ute på ett sluttande plan. Och det är inget glatt sluttande plan.


1282/ Som ledsagare för synskadade gjorde han en viktig upptäckt: Blinda är sällan särskilt bra på att städa.


1283/ Yttrande- och tryckfrihet testas bäst mot det man ogillar mest.


1284/ Teaterovana skiljer inte på text och föreställning. Allt bakas ihop till "bra", eller "dåligt". Måste vara ett rätt trevligt sätt att se teater.


1285/ Hon tröstade sig med att kvinnan, som mannen gifte om sig med, var lik henne själv som ung. Vårt behov av tröst är påhittigt värre.


1286/ "Jag är besviken på kvinnokönet! Det är för litet! Det borde finnas fler att välja på!"


1287/ Så länge man är roat resignerad är man inte riktigt resignerad.


1288/ Lika meningslöst begära fritänkeri av feminister som av radiosporten.


1289/ Nej. Jag kände aldrig för FOLKET. Och jag lyckades heller aldrig uppbåda någon större entusiasm för ARBETARKLASSEN. Trots att jag periodvis var proletär värre. Det var väldigt lönsamt, för övrigt, med alla skift, och alla tillägg.  Och med MÄN, sådär i största allmänhet, har jag väl aldrig haft särskilt mycket gemensamt? Fiske, sport, bilar, whisky, poker, actiontjafs, och allt vad det nu kan vara.
     Nej. Enda kollektiv jag tror på är DE DÖDA. I alla fall på sikt. Vi kommer att ha en hel del gemensamt i framtiden. Tror jag. Och vi kommer att bli ett kämpande kollektiv. Vi kommer att kämpa stenhårt för att inte bli glömda. Hela bunten. Men det kommer vi ändå att bli. Hela bunten. Vi vet att vi kommer att förlora. Men ändå. Är man kollektiv så är man. Och kämpar man, så kämpar man. In i det sista.


1290/ Många singlar är singlar, därför att dom har problem. Men mitt problem är däremot att jag är singel. Och det är större skillnad än man kan tro, tror jag.


1291/ Den som "står på de svagas sida" är inte objektiv. Den som i förväg valt vinkel är alltid ofarlig. Om man i förväg vet vilken väg texten tänker ta, blir texten ointressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar