tisdag 4 mars 2014

1108/ - Men hjälper verkligen det där mot rost?
     - Hjälper och hjälper. Men rosten blir i varje fall förvånad.


1109/ "Vi ska inte döda liv, för att rädda liv!" skrev en KD-politiker, som tydligen inte kände till det där med korsfästelsen, och det. Men politiker har förstås en himla massa att hålla reda på.


1110/ "Blir många äldre?" frågade korsordet.
     "Surriga!" svarade jag.
    Men korsordet var snällare, och svarade: "Darriga."


1111/ Först skaffar dom fin utsikt, sen skaffar dom fula gardiner framför den fina utsikten.


1112/ Ju fler kulturer desto större soppa.


1113/ Man har rätt att bli trodd bara då man har rätt.


1114/ Men jag har inte livet bakom mig. Bara yrkeslivet. Många tror visserligen att liv och yrkesliv är samma sak, men sånt skrock har jag lämnat långt bakom mig.


1115/ Att "gilla läget" är den vanligaste formen av existentialism. (Till och med militärer!)


1116/ Ju dummare åsikter - desto stökigare demonstration, det är en bra dumregel.


1117/ Av princip tittar jag aldrig på exhibitionister. (Och att dom brukar bli arga på mig när dom ser att jag inte ser!)


1118/ "Alla kan skriva en bok, nämligen boken om sitt eget liv!"
     - Visst. Och det är just det alla gör. En dålig bok. Med egentligen bara en enda läsare. Men det brukar räcka rätt bra.


1119/ - Dags gå på toaletten! Yngsta dottern ska spela fiol!
     - Vänta hakar jag på!


1120/ Ska du krossa kapitalismen ska du inte krossa alls. Att krossa är att konsumera. Att vägra konsumera är bästa, och enda, sättet att krossa kapitalismen.


1121/ - En bra barnmorska ska ha lika bra betalt som en bra advokat! Eller hur? ELLER HUR, sa jag!


1122/ Att planera ger en trevlig illusion av att kunna kontrollera.


1123/ - Han lider av självöverskattning! Lider, sa jag lider? Han njuter av självöverskattning, menar jag.


1124/ Att bränna sina skepp är ett bra sätt att elda på energikrisen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar