fredag 7 mars 2014

1154/ Han utövade gärna välgörenhet, men bara om det var bra betalt.


1155/ Den som säger att någon inte kommer med något nytt kommer knappast med något nytt.


1156/ Även om det strider mot mina principer kan jag ibland utveckla en hel del energi.


1157/ Att tala väl om en religion man inte tror på är inte särskilt trovärdigt.


1158/ Han fick i alla fall till en trevlig gravskrift: JA INTE FATTADE DÅ JAG NÅGOT


1159/ Det är rätt vanligt att modiga män utför fega missdåd.


1160/ Att bara beundra andra är att bara leva ett halvt liv.


1161/ Kvällströtthet botas bäst genom sömn. Ännu en bortglömd gammal huskur. Och redan De Visa Gamla Indianerna var inne på det här spåret. Och den mångtusenåriga orientaliska visdomen ska vi bara inte tala om.


1162/ Jag erkänner gärna att jag är misslyckad, men det betyder inte alls att jag känner mig misslyckad, sånt där bestämmer man själv.


1163/ Ju bättre betalt arbete du har, desto vanligare är det att du påstår att "alla arbeten är precis lika mycket värda!"


1164/ Hon läste gårdagens böcker för att förtjust återfinna dagens åsikter.


1165/ Men om alla flygpassagerare påtvingas tvångströja? Skulle det då inte bli ganska bängligt att kapa flygplan?


1166/ - Du tänker bara på pengar! Det finns väl bättre sätt att ge betalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar