fredag 14 mars 2014

1216/ Att själv tro på dumheter är en privatsak, men att tvinga sina dumheter på andra är ett övergrepp.


1217/ Folk får dansa hur mycket dom vill, men bara om jag får dansa hur lite jag vill.


1218/ Om du tror att det handlar om Dumma Dom handlar det alltid om dig.


1219/ Eftersom astrologi är för dumt för att diskuteras, har jag aldrig haft några problem med att diskutera astrologi.


1220/ Folk blir förvirrade av att jag bor på Luthagen. I Luthagen säger visserligen en del, men PÅ Luthagen låter bättre, tycker jag. Kan det vara "att ha något på lut" som spökar? Det kan det kanske vara men Luthagen anses, hursomhelst, vara ett FINT område. Och om man kommer till en arbetsplats från Luthagen för att diska, går man liksom inte riktigt ihop.
     Men jag har nog ändå aldrig gått ihop. Bara blixtlås går ihop. Och det bara ibland.


1221/ Han var intresserad av människor. För utan andra människor fick han inte det beröm han var beroende av. Att vara beroende av beröm, är värre än att vara beroende av heroin, säger dom. Men dom kan ju ha fel. Såna där knarkare kan visst häva ur sig vad som helst, har jag läst.
     "Heroin är starkt vanebildande och bör undvikas." Som det stod i en bok. Som inte var svensk.
     Hursomhelst: Att vara intresserad av andra, därför att man bara är intresserad av sig själv, är vanligare än det borde vara.


1222/ Det finns kåsörer jag beundrar. Inte för det dom skriver. Men för deras fantastiska förmåga att prångla ut sitt skräp. Yrkesskickligt till tusen. Om nu det räcker.


1223/ Vanlig dröm: Att vinna en väldig massa pengar! Och sedan dra sig tillbaka!
     Bra dröm. Men dra sig tillbaka från vad? Från livet, eller från drömmen?
     Bra fråga. Men inte fullt så vanlig.


1224/ Som vis gammal författare blev han inte sedd.
     Då omskolade han sig till vis gammal patient.
     Och si! Han blev sedd.
     Så nog var han vis så det räckte.


1225/ När man inte längre bryr sig om att bevisa att man är något, har man kanske blivit något. Kanske.


1226/ Man måste ständigt ha något att skylla på. I värsta fall får man väl skylla på sanningen.
     Sanningen är inget dåligt slagträ, men lögnen brukar ofta gå av på mitten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar