torsdag 20 mars 2014

1267/ Man har egentligen inget annat än pengar att tjäna på att tjäna en massa pengar.


1268/ Det är svårt att lagra energi. Och det är ännu svårare att lagra lycka. Men att lagra tråkighet är lättast av allt. Det är nog därför det är så populärt.


1269/ Våra två basideologier "snällismen", och "gnällismen", förenas i överideologin "sjukskrivningen".


1270/ Arbetsmiljöer där "så har vi alltid gjort" anses vara ett argument. Men jag hoppar mellan olika arbetsmiljöer, och möter alltså hela tiden nya "så har vi alltid gjort"-argument. Och då är det rätt lätt att se det idiotiska i dessa argument. Att ha fast jobb är inte alltid en fördel.


1271/  Äntligen har jag fått intyg från Rikspolisstyrelsen. Där framgår det att jag inte är känd som pedofil. Ett sådant intyg måste man nämligen ha om man, som man, ska få arbeta som diskare på en skola.
    Skönt. Jag var lite osäker där ett tag. Dom kan ju vara rätt läckra ibland, en del av dom där i fyrtiofemårsåldern. Men nu har jag i alla fall papper på saken.
       Skönt när samhället slår ett slagkraftigt slag i luften.


1272/ Massmedian fastnar gärna i producenttänkande. Men konsumenttänkande är viktigare. Är det gamla Marx-spöket som går igen?


1273/ Vilket är idag "det mest förbjudna"? Tja, kanske att antyda att man inte behöver särskilt mycket pengar? Brukar ofta väcka såväl förvåning som förargelse.


1274/ Lågutbildade fattar inte alltid att jag är högutbildad. Skönt, att nästan få vara som folk. Att få order att göra det, och det. Ungefär som på A8 i Boden alltså. Kanske tur man var van vid att få mer eller mindre dumma order, av mer eller mindre dumma personer? Kanske lumpen till och med hade sina fördelar?


1275/ Reklam och graffiti är två tvillingar som inte ens fattar att dom är släkt.


1276/ Tidstypiskt tjafs: Att självbelåtet säga: "Fast egentligen skulle jag ha velat tillbringa mer tid med familjen!"
     Sånt alla säger, men ingen tror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar