lördag 8 mars 2014

1167/ Så länge rökning ger rast, går rökning inte att utrota.


1168/ "respekt" aktning, vördnad (SAOL)
     Knappast vad jag känner för konstiga religioner. Eller för obehagligt slödder. Jag tänker nog förbli respektlös. Respektinflationen måste bekämpas med kraft. Att vara rädd för någon, är inte att respektera någon. Tror man det, är man definitivt inte värd någon respekt.


1169/ Han kom visserligen långt efter alla andra, men han gick i alla fall avstannande i mål.


1170/ Hundar som inte gör mig något, gör mig inte något. En bra hund är en likgiltig hund.


1171/ Tyvärr är det tusen-miljoner knäppskallar som bestämmer om Huntington har rätt eller inte.


1172/ Jag har alls ingen ordning på mitt livs pusselbitar. Och jag är inte ens särskilt road av att lägga pussel. Men en vacker dag kommer dock alla pusselbitar att ligga på plats!
     Och den platsen kommer att utmärkas med en präktig gravsten.


1173/ Att vara mot krig "därför att oskyldiga dör" är tämligen poänglöst. Det vet väl alla att oskyldiga dör i krig.
    Nej. jag är mot krig som är meningslösa. Som inte förbättrar något för någon. Som snarare försämrar. Och tyvärr är även här intentioner ingenting. Det är bara resultat som räknas. Blev världen bättre eller sämre? Var det verkligen värt besväret? Hade det inte varit bättre låta bli.


1174/  Ett tag var jag ledsagare åt blinda, även om jag mest cyklade tandemcykel. Och jag fick en imponerande demonstration av det goda humörets princip. Och detta av en grupp som verkligen hade all rätt i världen att gnälla.
     Fast det är klart att jag fattade att det också fanns blinda som var gnälliga.
     Men tänk om det var såna som skulle gnällt även som seende?
     Nu hade dom i alla rätt att gnälla, eftersom få anser det vara en fördel att vara blind.
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar