onsdag 10 februari 2021

 3980/

Vilket är värst: Att vara feg, och se sig själv som feg? Eller: Att vara feg, men se sig själv som modig? Lätt fråga, det vet väl alla att livslögnen är den bästa huvudkudden! Så länge livslögnen bara slipper testas mot trista fakta och därmed riskerar att spricka som ett troll i solen. Men det är ju ändå så  himla sällan man behöver vara modig nuförtiden!  Så det där kommer knappast att kunna ställa till med några större problem för dig gissar jag, så du kan lugnt fortsätta att vara feg.

3981/

Jag erkänner. Jag tjuvstartade. Jag visste hela tiden att jag skulle få det sämre än mina föräldrar. Så när det sen visade sig att jag fick helt rätt, var jag redan så van vid att ha det dåligt, att jag inte brydde mig  ett dugg och hade det hur bra som helst.

3982/

"Att dikta är att hålla domedag över sig själv." Skrev Ibsen. Ungefär. Fast på vers. Och på norska. Men om man aldrig har gjort något fel, har man förstås ingen anledning att ställa till med domedag. Fast då kan man förstås inte bli diktare. Men det finns ju gott om andra jobb att välja på. Och en sak har man i alla fall diktat, nämligen myten om sig själv som ofelbar.

3983/

En tidning döpte om en som hette Ursula till Urusla. Det kan ha varit oavsiktligt men var rätt roligt ändå.  Det som var dåligt var väl att så få märkte ändringen? Fast det som var bra var väl att så få märkte ändringen? Man rättar alltså tydligen själv till stavningen, utan att ens märka det. Slutsats: Man behöver inte vara så himla noga med stavningen. Annan slutsats: Tråkigt att folk läser så slarvigt utan att reagera ens på roliga felstavningar.

3984/

Terrorister anser alltid att alla andra terrorister är terrorister. Men har alltid själva RÄTT att vara terrorister, fast man egentligen inte alls är terrorister, eftersom man har RÄTT. Det där med att alltid ha RÄTT är en farlig sak som man bör undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar