tisdag 2 februari 2021

 3923/

- Jag längtar inte efter barn. Men jag längtar ännu mindre efter att grannen ska skaffa barn.

3924/

Den Stora Illusionen: Man trodde att folk skulle bli bättre av att få det bättre.

3925/

Den Lilla Illusionen: Man sa "Kom hit! Kom hit! Allt ska bli så bra! Så bra!" Men så blev det inte.

3926/

Jag tänkte: "Skulle nog vara svårt vara ihop med nån som var troende?" Men jag tänkte en gång till: "Men är det inte just det jag alltid är? Ihop med såna som tror att deras egna barn är små underverk?"

3927/

Om ändå inte Karl X11 var som värst i fred? När han gjorde ingenting? Ingenting annat än att sakta men säkert låta Sverige förfalla?

3928/

Privatpersoner behöver inte gå ihop / Och gör det därför inte / Men man kräver att politiker ska gå ihop / Men inte heller politiker går ihop / Men politiker måste se ut som om dom går ihop / Därför tvingas politiker till att göra ett utstuderat tråkigt och trist intryck / Det gäller att säga ingenting men ändå få det att låta som om man säger någonting / En svår konst / Fast man får förstås skälla på sina politiska motståndare / Alltid något / Men att skälla är en konst som hundar behärskar bättre / Hundar går däremot alltid ihop / Det beror på att hundar är korkade / Men ändå är det ovanligt att hundar blir politiker / En politiker får i alla fall inte vara lika motsägelsefull som vanligt folk / Men det är ju motsägelserna som är själva människan / Det säger ju alla / Fast kanske ändå bättre för en politiker att vara full än att vara motsägelsefull / Om han inte råkar vara rattfull förstås / För då tar man körkortet ifrån han/ Och då får han gå / Då får han gå långt innan han får komma tillbaka.

3929/

Första fallet: Jag stod inte med henne i längden.

Andra fallet: Jag stod inte ut med mig själv i längden.

Och  båda fallen tog slut.

3930/

Nu var det 1958. Och nu var det: "TOMMY ELLER ELVIS!?" Men Per Ahlmark förstod inte  ens frågeställningen utan svarade som vanligt: "Herbert Tingsten!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar