fredag 12 februari 2021

 3991/

Om ditt val innebär att andra ska betala är det inte ditt val.

3992/

"Jag får verkligen hoppas att jag lever ett rikt inre liv. För annars har jag verkligen inte mycket till liv. Men tyvärr lär det vara rätt svårt att mäta inre liv. Mitt inre liv är kanske inte alls särskilt rikt? Vad vet man, när man inte vet?"

3993/

Att skolka för att göra ingenting är att skolka från allt.

3994/

Slösaktighet smittar lätt. Men så gör även sparsamhet. Får man hoppas, och att hoppas är dessutom  alldeles gratis.

3995/

Blir det krig blir det dödsstraff. Även i Sverige. Sen får Fred säga vad han vill.

3996/

Inte bara offer glöms bort. Även bödlar åldras, dör, och glöms bort. Det brukar ofta bli ganska rättvist på slutet för en del. 

3997/

Tack vare att hon tyckte skolan var så tråkig lyckades hon förlänga sin skoltid med bra många år.

3998/

- Vi kanske aldrig blir av med slöddret! För ingen vet hur man ska få slöddret att sluta slöddra! Men vi kan i alla fall göra vårt yttersta för att få slödderspråket att uppfattas som enfaldigt!

3999/

De politiskt medvetna visade sig snart snarast vara politiskt medvetslösa / Därom kan jag ge besked / För jag var inte med / Jag var en väldigt långsam medlöpare / Jag kom aldrig ikapp / Distansen var för lång / Det enda mål jag uppnådde var distansen / Där hade jag tur / Ibland är det bra att vara långsam i starten / Och i spurten / Det är distansen som gör susen / Distans ger kunskap / Den som är mitt i smeten får mest deg i skallen / Den som kommer först fram är först med att lansera dumheter / Den som befann sig mitt i atombombssmällen hade efteråt minst att berätta.

4000/

"Tänk om djur kunde tala!  Då skulle vi äntligen få höra hur dumma djur egentligen är! Då skulle ingen längre vilja ha  hund!  Dum kan man vara själv!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar