onsdag 17 februari 2021

 4015/

Såna som anser att tio mördare säger en sanning om tio miljoner icke-mördare bör få en matematisk bakläxa.

4016

"Han ägnar mer tid åt att klaga över allt han har att göra, än att göra det!" En banal iakttagelse hämtad direkt från en rykande banal verklighet.

4017/

Ofta framför teven - ofta bakom flötet.

4018/

"Folkvalda" är väldigt sällan folkvalda. Om man inte kan skilja på "parti" och "folk" ska man inte pyssla med politik. "Men vad ska man då pyssla med?" undrar många oroligt, utan att någonsin få något bra svar.

4019/

När ingen längre bryr sig om Förintelsen kommer det att bli totalt ointressant att förneka Förintelsen.

4020/

- Förr jobba jag som diskare, men nu jobbar jag som diskutör.

- ?

- Diskutör är precis samma som diskare, fast med högre status och lägre lön.

- ?

4021/

- Jag tycker att man helt ska strunta i såna som INTE! Som INTE läser böcker, som INTE går på teater, som INTE besöker bibliotek, som INTE studerar, och som INTE intresserar sig för politik!

- Det tycker jag verkligen INTE!

4022/

- Erfarenhet av vidskepelse är ingen bra erfarenhet!

- Men jag har egen erfarenhet av dumhet, det är väl ändå bra?

- Jag skulle nog inte använda ordet "bra".

- Finns det något bättre ord än "bra"?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar