torsdag 11 februari 2021

 3985/

KRÄNKERI & KRÄNKERA

Var det dom påstådda u-båts-kränkningarna som startade den tröttsamma kränkningstrenden? För nu behövs det verkligen kurser där folk får lära sig att tåla kränkningar som folk. Gradvis. Steg för steg. Som man gör med spindlar, ormar, och annat oknytt. När man väl gått klart kursen, och fått ut sitt nya fina "Jag-tål-kränk-intyg!" bör man klara av tillvaron riktigt hyfsat.

3986/

Kända personers resignerade blickar: Dom vet att dom snart kommer att bli igenkända. Men hoppas att såna som känner igen ska hålla lagom distans. Visst vill man gärna bli igenkänd, visst, men det får vara någon måtta, det får ju inte urarta till något personligt slams.

3987/

Om en kvinna langar sex är hon ett offer men om samma kvinna langar knark är hon en brottsling.

3988/

"Minnet av Förintelsen får inte blekna. Berättelsen måste berättas från generation till generation." Men kommer man verkligen att kunna kontrollera alla framtida minnen? Då får man nog ta till någon slags drog? Varför inte Kallocain, som visst var väldigt effektivt på sin tid, har jag läst någonstans? Men vem  har egentligen makten över alla våra minnen? Ingen, hoppas jag.

3989/

- Alla måste lära sig data!

- Jaja. En gång sa dom att alla måste lära sig twist också.

3990/

"Fast jag tycker att Titanic hade väldig otur!. Det var ju mycket nära att båten faktiskt flöt, trots skadan och allt! Och då skulle alla sagt att Titanic var osänkbar! Men då skulle förstås båten idag ha varit helt bortglömd. Och förmodligen också skrotad. Jaja. Ibland blir man tvungen välja hur man egentligen vill ha det med sitt eftermäle. Och det är inte så himla lätt att välja alla gånger, jag vet precis hur det är, så jag antar att dom gjorde så gott dom kunde."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar