fredag 19 februari 2021

 4031/

Allemansrätten / Anses gynna De Svaga / Visst-visst / På samma sätt som stormöten ansågs gynna De Svaga / Gaphalsarnas triumf.

4032/

- Osäker väljare? Jag? Som är stensäker på att jag inte tänker rösta!

4033/

Oförmåga att fatta när det är klokt att hålla tyst =  Oförmåga att kunna läsa av omgivningen = Oförmåga till empati. Och till råga på rubbet: En oförmåga som brukar få beröm.

4034/

- Det har blivit så tyst i Sverige!

-Har det? Det har jag inte hört. Om det vore så väl. Men gnället är väl lika utbrett som vanligt?

- Man vågar inte längre yttra sig i Sverige!

- Inte det? Nå, vad skulle du ha sagt om du inte varit så feg?

4035/

När man vet något om något vet man också att det som ofta påstås om något ofta är fel.

4036/

- Livet är en enda enformig upprepning så varför är du så förvånad över att folk ständigt säger samma saker?

- Jag säger inte att jag är förvånad, jag säger att jag är less!

- Det brukar du ju alltid säga.

4037/

- Arbeta? Jag? Är du tokig! Då skulle jag inte hinna med att vara utslagen! Man måste välja här i livet!

4038/

- Det borde finnas en lag som förbjuder alla andra än Sidney Bechet att spela sopransax!

- Det finns redan en sån lag men den tillämpas tyvärr sällan.

- Ett jävla instrument! Bara en knäppgök skulle kunna komma på något så dumt som att spela sopransax!

- Även knäppgökar har rätt till kultur.

4039/

- Tänk vad människan ändå är flexibel! Man inför ett nytt bidrag, och på nolltid har människan anpassat sig till det nya bidraget!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar