måndag 22 februari 2021

4047/

Den som har lägst lön förlorar mest på presentterrorn. ("Jag varken ger eller tar emot presenter ! Köp själv det du tror att du behöver!")

4048/

- I ett av mina tidigare liv var jag fabriksarbetare.

- Hur var det då?

- Det var rätt dammigt.

4049/

Hört på radion: "Den omskurna pressfriheten." Kan hon ha menat "Den kringskurna pressfriheten"?

4050/

"Det är bara rättshaverister som kräver att rättvisan alltid ska vara rättvis!"

4051/

Han var så lat att han bara trivdes i grupparbeten.

4052/

Han var så dum att han föredrog att tänka innan han gjorde något dumt, men då blev det tyvärr inte särskilt mycket dumt gjort.

4053/

Att vara barn var att vara beroende / Att vara ung var som det var /  Att vara vuxen var ganska trevligt mellan varven / Att bli gammal är jag än så länge tveksam till / Att bli död kommer att bli en erfarenhet som hotar att bli något i hästväg.

4054/

Brottslingen snyftade: "Jag har fått mitt liv förstört!" Brottslingen hade uppenbarligen inte fattat ett dugg. Brottslingen borde ha snyftat: "Jag har förstört mitt liv!" Men vad kan man begära av en Brottsling.

4055/

Att käfta emot är ett bra sätt att få något att inte förändras. Att käfta emot är ett bra sätt att se till att låsta positioner förblir låsta. "Käfta inte emot - tänk!" Som han sa, vem han nu var.

4056/

Förr föraktade Vänstern "Trasproletariatet". Nu dyrkar Vänstern samma trasproletariat. Det är ett stort framsteg. Men, som Vänstern sa förr: "Framsteg för vem?"

4057/

Det är inte städningen som tar tid det är nedskräpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar