måndag 8 februari 2021

 3961/

- Samhället måste tydligt tala om vilka brott samhället tycker bäst om!

3962/

Avskaffa monarkin / För att Svenska Folket ska få leva ett normalt liv / Inte för att De Kungliga ska få leva ett normalt liv / Det skulle De Kungliga ändå inte få / Utan bara gå över till att leva som en del av  den  lönsamma kändisindustrin / Eller i bästa fall blir en exkung en exkänd / Och ingen märker någon skillnad.

3963/

Om man vill vara ofelbar / Och det vill man / Har man två saker att välja på / Att glömma bort allt obehagligt / Fast om man är väldigt dålig på att glömma blir man förstås tvungen ta till omtolkningar.

3964/

"Inte nog med att jag har ärvt gott självförtroende, jag har dessutom förbättrat det. Numera behöver jag inte ens beröm. Allt behov av utvärtes beröm har jag lagt långt bakom mig. och där ligger det bra."

3965/

När folk får chansen att vara elaka, men samtidigt tro sig vara snälla, nappar folk direkt, precis som på trettiotalet. Och man kan agna med nästan vad som helst, folk nappar snällt ändå. För att få vara snäll, men samtidigt ändå få vara elak, är höjden av lycka, det säger ju alla.

3966/

Men i humoristisk text gäller det förstås att välja rätt, fast fel, ord.

3967/

Min favorittiggare var han som dagen före julafton väste: "Har du förti kroner till en vinare?" Och jag tror inte att han ljög, jag tror inte att han tänkte köpa aktier för pengarna. Det är trevligt med folk som talar sanning, det har jag nästan alltid tyckt, och dessutom verkade han vara väl insatt i  det aktuella vinutbudet, eftersom han tydligen tänkte satsa på en ovanligt billig vinare. Men. det kanske också var det, att han som stamkund hade mängdrabatt, tyvärr glömde jag fråga.

3968/

Fira jul för guds skull / Eller fira som förr / På hedniskt vis / Som på den gamla goda tiden / Innan den nymodiga kristendomen trängde in i landet och kollrade bort urbefolkningen

3969/

Kort resumé:

Först var man yngst

sen blev man äldst

och så vart man död..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar