tisdag 16 februari 2021

 4007/

- Jag har inget emot att skämmas. Jag skäms inte ett dugg för att skämmas. Det är såväl nyttigt som roligt att skämmas till då och då. Men även när det gäller att skämmas bör man vara måttfull, och inte i onödan vältra sig i skampölarnas träskmarker.

4008/

Rasist-etiketten är ett effektivt slagträ mot icke-rasister.

4009/

Min lust att dansa hela natten är lika liten som min lust att rulla sten hela dagen.

4010/

Det är svårt att tro sig vara bra, men samtidigt vara väl medveten om att bara vara en vanlig medelmåtta. Det är svårt, men det är nödvändigt, eftersom alla andra alternativ är ännu svårare.

4011/

"Ständigt detta lärargnäll! Men för en elev är skolan inte en massa lärare, utan en massa ämnen!"

4012/

 Det där med att se nazismen och hans kusiner som "stark"? Men, om dom är "starka" blir väl bara "svagheten" kvar till Alla Andra? Verkar vara en såväl orättvis som farlig fördelning av styrka och svaghet? Och, hur som helst, var det ju dom som förlorade förra gången!

4013/

- Vad menar du med "mellanmakten"?

- Med "mellanmakten" avses allmänt den grupp som alltid oroar sig för att Folket ska gå och få fel åsikter.

- Jaha! Dom! Då vet jag precis?

4014/

- Ålder är ett existentiellt problem, inte ett ekonomiskt. För om det vore så väl att ålder var ett ekonomiskt problem, skulle ålder inte vara något problem!

- Vad menar du med "ålder"?

- Det är en helt annan fråga, som jag här inte kan besvara på grund av platsbrist.

- Men här är väl ingen platsbrist?

- Det där är en tredje fråga.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar