söndag 21 februari 2021

MITT LIV OCH DET

 4046/

"Jag hade en helt normal barndom min pappa var en vanlig djävul som seden var på den tiden men min mamma var en ängel så det jämnade ut sig inga problem och det var lika för alla och sen var det bara bli vuxen och det fort men att bli vuxen visade sig vara bängligt värre bland annat blev det problem med jäntor kvinnor och liknande och dessutom skulle det arbetas och svettas nå så in i spisen  och det skulle fyllas i blanketter och betalas för vattnet och allt vad det nu var men det ordnade upp sig till sist med alltet om jag minns rätt för när man blir pensionär glömmer man allt och alla problem upphör med en gång och hela alltet liksom stelnar till och saktar in stegen och nästa stegpinne bör väl då bli att man blir död och jag har frågat några om det där med hur det egentligen är att bli död några som borde veta bättre än jag men har väl egentligen inte fått in några riktigt bra svar vad det nu kan bero på och då hade ändå en av dom tagit realen och gick därför alltid omkring i en grå mössa fast med tiden vitnade mössan och började nästan likna en studentmössa men då sa dom ifrån på skarpen från universitetet att så där får du inte göra och då vart han tvärt tvungen sluta med sin mössa men inte visste han nånting han heller men jag gissar att döden kommer att slinka ner den också  som allt annat har gjort i mitt liv för som jag ser det ser det rätt lätt ut för en än så länge utomstående att bara ligga där och pysa i en trälåda som dom putsat upp lite lätt på utsidan och göra ingenting särskilt i stort sett fast det kan förstås finnas komplikationer i det där med att vara död också för om det är något man lärt sig av livet så är det att det alltid finns komplikationer dolda bakom buskarna som sen plötsligt kan hoppa fram och skrämma livet ur en när som helst även om det blev bättre med det där sen när jag började höra lite sämre det är inte så lätt skrämma såna som inte ens hör vad man säger då får man ta till våld eller liknande men det går ju bra det med alla sätt är bra utom dom dåliga men det kommer väl att visa sig av sig själv om om det är lika bängligt vara död som att vara vid liv fast dom kristna är ju tvärsäkra på att det evigheten är ett enda oavbrutet fredagsmys men själv har jag  gått ur själva kyrkan eftersom jag hade lite ont om pengar i just den där vevan eller snarare att jag aldrig på allvar hade gått in i kyrkan för vad ska ja in där å göra sa ja till prästen och eftersom han inte kom på något bra svar vann jag den gången det var roligt vinna som omväxling fast det kommer förstås att visa sig alldeles av sig själv om man  trivs där eller inte det är lika för alla  och det är väl lika bra det men någon direkt brådska är det ju alls inte Gud skapade ingen brådska som man sa förr men vem var det då som skapade stressen frågar många sig oroligt idag och vad ska jag svara på det annat än att det där var då en väldigt svår fråga får jag tänka över han till i morgon och då brukar dom ge sig och fara hem till hunden och jag har ju gott om tid jag har hur mycke tid som helst till mitt förfogande tills tiden en dag plötsligt tar slut och då är det poff bara och tjong och adjö eller kanske snarare farväl eftersom det är lite högtidligt att dö och det men det är förstås lika för alla och så länge man får behålla hälsan och maten får man i alla fall vara gladlynt till tusen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar