måndag 3 juni 2013

336/ Har man dåligt språk måste man vara väldigt tydlig. Det finns ofta fördelar dolda i nackdelar.

337/ Att odla är att inte lita på naturen.

338/ Har aldrig hört talats om att någon i dödsögonblicket ropat på PAPPA. Döden verkar inte vara jämställd. Ännu en anledning att vara skeptisk mot han.

339/ Ett bra sätt att vara glad är att undvika glädjekalkyler.

340/ Om ALLA kunde tala esperanto skulle ALLA alltid förstå varandra! Visst. Och om ALLA alltid var snälla skulle världen vara betydligt bättre. Men tyvärr finns aldrig ALLA när dom behövs som bäst.

341/ När någon surt säger "Det där hade jag kunnat göra minst lika bra!" vet man att det hade han inte alls kunnat göra.

342/ Det finns bara en perfekt present: Ett cykellås. Antingen har mottagaren redan en cykel, och då behövs hur många lås som helst. Eller så blir mottagaren inspirerad att äntligen skaffa sig en cykel vilket är ännu bättre.

343/ "Nä jag tror inte hon vet vem Kafka var! Men det vet jag och det räcker bra för oss båda!"
Man bör undvika dubbelarbete.

344/ Det där med döden? Förmodligen överskattat problem. Tycks mest vara dom andra som dör har jag noterat. Så med lite tur bör man klara sig undan rätt bra,i förlängningen. Bara att avvakta utvecklingen, och utredningen, och sen får man fundera igenom det hela.

345/  -Vilka är dom RIKTIGA kommunisterna, RIKTIGA kristna, RIKTIGA muslimerna och RIKTIGA osv!
     - Dom som är flest?
     - Dom som är BÄST!
     - Men dom är ju i skriande minoritet?
     - Varför skulle inte en minoritet kunna vara bäst?
     - Men vad gör du då med alla dom som är flest?
     - Jag gör som vanligt. Jag låtsas som om dom inte finns. Ett vanligt knep. Inte minst för intellektuella.
    -  Men vilka är då dom RIKTIGA intellektuella?
    - Dom som har bra svar på dumma frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar