fredag 14 juni 2013

411/ Jag tror inte att Sverige har för få läkare. Jag tror att Sverige har för många sjuka.

412/ Min första cykel var en Monark. Min andra cykel var en Hermes. Men min tredje cykel var en moped.

413/ För såna som gillar att gräla är total tystnad ett svårt straff.

414/ Den som ger sig in i landet, han får landet tåla.

415/ Han var så snäll att han alltid tog ställning för De Svaga. Och han tog alltid avstånd från stora och starka partier som Socialdemokraterna & Moderaterna.

416/ Som norrbottning är man van att övervintra. Inte minst psykologiskt. Man tar det lilla lugna. Man avvaktar. Man vet att förr eller senare kommer det att ljusna. Och då till den milda grad.

417/ Alla dessa Före Detta! Före Detta kåkfarare, Före Detta knarkare, Före Detta alkoholister, Före Detta rasister och Före Detta ditt-och-datt! Och alla dessa Före Detta skriver böcker om sina före detta liv! Och alla Före Detta reser runt i skolorna och berättar om sina före detta liv! Och alla dessa Före Detta är numera så förträffliga människor att man ibland nästan har svårt att tro dom.

418/ Bara klimatskeptiker lever som dom lär. Alla andra anser att det är alla andra som ska skärpa sig.

419/ Svensk släktkärlek upphör vid kusiner. Eller vid syskon. Eller vid egna barn. Eller vid hunden.

420/ Men när det tredje och sista barnet flyttat hemifrån kunde hon inte längre fly från sina tre livsfiaskon.
     1: Privatlivsfiaskot.
     2: Yrkeslivsfiaskot.
     3: Författardrömsfiaskot.
     Hårda bud. Och hon levde egentligen bara upp när hon grälade. Då lyste ögonen, då var hon lika bra som alla andra. Ja, bättre eftersom hon var van vid att gräla. Hon hade förlorat allt, men vann alla gräl. Alltid något.
    Ja. Det finns många lösningar på många problem. Men personligen anser jag nog att gräl är en av de sämsta lösningarna. Men det är inte min sak, eftersom det inte är min lösning, låt dom hållpå bäst dom vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar