onsdag 5 juni 2013

354/ Jag vet inte om vitaminer är vidskepelse? Vad som är vidskepelse bestämmer väl framtiden? Men jag har inga fördomar mot vidskepelse, bara han fungerar, så jag köpte en burk vitaminer. Ibland måste man våga.

355/ Tre INTE man bör undvika:
     1: Att INTE påstå sig ha ont om pengar!
     2: Att INTE påstå sig ha ont om tid!
     3: Att INTE påstå sig ha ont i ryggen!

356/ Böcker är ofta mångsidiga. Mina böcker extraknäcker som tapeter. Och som ljudisolering. Och det är mer än vad många människor gör. Böcker är alltså mångsidigare än många människor, även om inte alla känner till det.

357/ - Om man har dom pengar man behöver är man rik! Det där med rik eller fattig bestämmer man själv!
        - Vad har du då att säga till den som är riktigt, rejält, jävligt fattig?
        - God dag! Hur är läget? Jag gör ingen skillnad på fattig och på rik.

358/ Om man inte kan prata bra med någon är det inte någon bra idé att prata med någon.

359/ Men i praktiken lever jag SOM OM jag vore vådligt intresserad av "klimathotet". Det får duga, det där med att tro har aldrig varit min avdelning.

360/ Det sorgliga med "Cykeltjuven" är inte arbetslösheten, eller fattigdomen, utan att mannen är en obotlig loser. Han skulle ändå snart fått punktering! Cyklat omkull! Blivit påkörd! Klistrat snett! Fått sparken! Börjat supa! Förlorat frun! Och eländes-elände, osv!
     Det är därför filmen är så deprimerande. Allt skulle ändå gått åt hellwitti. En äkta loser har aldrig en chans, hur många chanser han än får. Han får vara glad dom bara stal cykeln för han, kunde vara värre, mycket värre, en cykel är väl inget att gapa om, har dom inga cykellås i Italien för övrigt.

361/ - Det finns bara en enda verklig lyx: TID, TYSTNAD och TIDNING i brevlådan!
        - Men det blir ju tre?
        - Det blir det sannerligen inte sämre av.
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar