fredag 7 juni 2013

370/ Ju mindre maffia desto bättre. Gäller även bio.

371/ Jag har inga råd att ge. Och ingen att ge råd åt. Men ändå: Köp bara inbundna böcker! Står stadigare och snyggare i längden.

372/ Förr: Elaka stormakter ingrep i u-länder.
        Nu: Ständiga krav på att "det internationella samfundet" ska ingripa i u-länder, annars är "det internationella samfundet" elakt till tusen.
        Men: Den som inte förstår skillnaden på Förr och Nu är elakast av alla.

373/ Ibland är man lyckligare än man egentligen BORDE vara. Men ibland är man inte lika lycklig som man BORDE vara. Och, jämnar ut sig, gör det aldrig. Det går inte att lagra lycka, lika lite som det går att "ladda batterierna" genom att konsumera dåliga däckare. (= Godkänd stavning, till min överraskning!)

374/ Faran med arbete = fördelen med arbete. Arbete hindrar folk från att vara naturligt nedstämda. Om man aldrig är naturligt nedstämd motarbetar man NATUREN och lever bara ett halvt liv.
     - Men ett halvt liv är väl inte så tokigt.

375/  - Jag är nog alldeles för snäll!
         - För snäll för vad? För att koka ägg?

376/  Fördelen med att vara deprimerad är att döden blir som mysigare.

377/  - Igår hade jag en aha-upplevelse. Det var inte roligt. Det var först då jag fattade att jag inget hade fattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar