lördag 15 juni 2013

421/ Ju sämre kunskaper folk har desto argare blir dom då man ifrågasätter deras kunskaper.

422/ Inte nog med att han alltid lyssnade på folk, han kom också alltid ihåg vad folk sa. Han var alltså en osedvanligt besvärlig typ.

423/ Aldrig sjunka så lågt att man citerar Wittgenstein.

424/ Hon var grälmissbrukare. Genom att framprovocera gräl levde hon upp. Men själv blev jag bara arg av att gräla. Då är det inget nöje. Då kan man lika gärna avstå, då blir man ändå aldrig någon bra grälmissbrukare.

425/ Ofta är det såna som stretar mot utvecklingen som för utvecklingen framåt. Ifrågasättarna går om medlöparna på slutet med sitt ständigt sura men nyttiga tjat:
     - Jaha? Men varför?

426/ Jag är bara villig att försöka förstå såna som själva är villiga att försöka förstå. Att försöka förstå extremister är att själv bli halvextremist.

427/ När man har det tråkigt ska man passa på att ta ut svängarna och ha det riktigt rejält, präktigt tråkigt. Man måste alltid påla ända ner i botten för att sen få stadigt underlag för foten och själen.

428/ Ingmar Bergman: Ju närmare nutiden han kom, desto konstigare pratade hans ungdomar. Att Bergmans gamlingar pratade konstigt, jo. Men hans ungdomar, samtida med mig och råckenråll, nä.

429/ Enda sättet att respektera en religion är att tro på den. Att inte tro på en religion är att anse att den är osann. Och att säga att en religion är osann är att häda den. Att inte tro på en religion är alltså att kränka den, och det går inte en dag utan att jag kränker hundratals religioner genom att inte tro ett dugg på någon av dom. Då blir dom inte glada. Men jag är rättvis och precis lika -ofob mot dem alla, vad kan dom mer begära.

430/ Bara bröst som botemedel mot "sexualiseringen av vårt samhälle"? Alltså repris på det gamla nudist-tricket: Om alla alltid är nakna är ingen någonsin naken?
     Om det där fungerar är jag jultomten: Ho-ho-ho-ho.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar