lördag 29 juni 2013

548/ Där man surrar om "klasser" darrar individen och det med rätta.

549/ Det man inte kan bedöma kan man inte beundra och alltså är det mycket vanligt.

550/ Ivar Lo är bäst som småelak kändiskåsör.

551/ Jag har inget emot att binda mig, bara jag får vara inbunden.

552/ Men ibland är det ändå bättre att göra något än att göra något bra.

553/ Jo. Jag vet att det har gått hur bra som helst att ropa "RYSSEN KOMMER!" hur länge som helst. Men kan man verkligen vråla "RYSSEN KOMMER!" i evigheters evighet? Men det kan man tydligen, eftersom ryssen uppenbarligen aldrig kommer: - Vem är det som går och går, men aldrig kommer till gränsen?

554/ När han pensionerades ställde man till med en rejäl fest. Fast inte för honom, utan för alla andra.

555/ Fördelen med att ha pengar, är att man inte behöver bry sig om pengar. Det vet alla. Men alla vet kanske inte vad som är nackdelen med att ha pengar? Här behövs minst en statlig utredning.

556/ För att inse att man inte är socialdemokrat räcker det att läsa en troende fackförbundstidning.
     För att inse att man inte är moderat räcker det att träffa en moderat skåning.

557/ Skolavslutning i kyrkan? Jag förstår inte ens problemet, för mig är en kyrka en kåk.

558/ Om alla klart och tydligt, och i god tid, talade om vad alla ville, skulle världen bli en betydligt bättre plats för alla. Men det är mysigare att mumla i skägget, även om man saknar sådant.

559/ Ironi? Parodi? Gärna det, Båda två. Men inte satir. Aldrig. Satir är till för cykelhandlare. Cykelhandlare är ena hejare på att hantera punkteringar. Och i basen bör det vara boogie-woogie. Sen är det bara att röra om, och tillsätta skiljetecken efter behag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar