tisdag 25 juni 2013

505/ Man ska alltid fråga men aldrig tro på svaren.

506/ När åldern börjar ta ut sin rätt är det dags att ifrågasätta hans rätt.

507/ Kal-Åskar-å-Krestina verkar vara gjorda i träslöjden, men när dom spyr sig tvärs över Atlanten är det i alla fall riktigt gammaldags mysigt.

508/ Om du inte tål att någon anser att dina åsikter är dumma anser jag att dina åsikter är dumma.

509/  När Gud äntligen bad om ursäkt för syndafloden applåderade alla.
     "Förlåt mig!" snyftade Gud "Jag visste icke vad jag gjorde! Jag lydde bara order!"
     Applåderna tystnade: "Lydde order? Från vem?"
     "Från Han Med Svans!" hulkade Gud "Det är Han som bestämmer över allt och alla!"
     Men Han Med Svans höll stilen. Han bad aldrig om ursäkt. Inte för något. Och Han blev väldigt populär. Äntligen någon som tog ansvar. Äntligen en riktig man och ingen mes.

510/ Bokbål brinner lika bra av politiska som av kommersiella skäl.

511/ - Vad sade Jesus till transvestiten?
        - Sluta synda! Och ring mig sen!

512/ Idag anses det allmänt bättre att vara "ursprungsbefolkning" än att vara "arier", det går framåt värre ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar