torsdag 30 maj 2013

325/ "Olämpliga personer kan förbjudas att ha hund."
Bra-bra. Men blir inte tio miljoner svenskar sura då?

326/ "Naturen behöver inte människan", men å andra sidan behöver ingen naturen. Naturen, som egentligen bara står där och ser dum ut, är i grunden totalt meningslös.

327/ Det är bäst att inte ha någon religion alls. Då behöver man aldrig vara orolig för att man har råkat välja fel religion.

328/  Flera gånger har jag stött på: En person arbetar, men en annan person får lönen.
"Skönt komma ut och få jobba när man är sjukskriven! Det är tråkigt bara vara hemma!"
Och det är det, kanske. Men det är, kanske, inte huvudproblemet.
Men det kanske är ett bra exempel på sånt som alla vet men ingen vill veta.


329/ Sergio Leone: Filmer med inbyggd parodi. Och jag vet inte om det är en fördel eller en nackdel.

330/ Han betecknade gärna sig själv som "rik fattigpensionär". Han tyckte paradoxer var som trevliga.

331/ Aldrig! Hoppa på ABBA-tåget NU? När man klarat sig undan så länge? Aldrig!

332/ Om jag inte anser att min bostad är liten, så är den inte liten. Det där med storleken bestämmer man själv.

333/ Många blev irriterade. Många trodde att han helt struntade i deras åsikter. Många hade rätt.

334/ Naivast av allt: Att tro att debatter kan avslutas. Så lätt är inte livet. Bra debatter fortsätter alltid och avslutas aldrig.

335/ Jag har bestämt mig för att jag kommer att behöva hela våren för att göra absolut ingenting. Att göra absolut ingenting är viktigast av allt. Och att göra ingenting är alltid att göra mer än att bara göra någonting.
     - Jag förstår.
     - Det är ingen som har bett dig att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar