onsdag 24 mars 2021

 4199/

Tecknad film var det värsta jag visste. Bråkigt och bullrigt, otrevligt och tråkigt. Men! Tecknad film ansågs vara roligt, vilket ansågs vara viktigare än verkligheten. Fast då var jag förstås bara barnet. Undrar vad det är som idag allmänt anses vara roligt, utan att alls vara det? Kanske så kallad satir?

4200/

Hon bedömde människor enbart efter deras uppförande mot henne själv: "Hitler var alltid mycket artig mot mig!"

4201/

Hans bok ligger i datan / Sa han / Hoppas den ligger kvar där / Sa jag.

4202/

Stress är ett trevligt sätt att övertyga sig själv om att det man gör är viktigt. Och om att man själv därför är viktig. Men att övertyga andra är förstås inte lika lätt. Men stressar man bara på riktigt duktigt hinner man ändå aldrig bry sig om andras åsikter.

4203/

Att skriva om svaga är ett behändigt sätt att själv få känna sig stark.

4204/

- Min bakgrund som framgångsrik bankrånare gör mig mycket lämpad för jobbet som justitieminister! Jag förstår verkligen hur brottslingar tänker! 

- Förstå och förstå? Ska man verkligen alltid förstå så förbannat!

- Nu förstår jag inte?

- Det förstår jag i alla fall.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar