torsdag 4 mars 2021

4103/

Säkraste drop-out-sättet är att bli pensionär.

4104/

Fördelen med att inte ha ett kök är att man slipper ständigt springa ut i köket. Man spar tid till tusen, och finns det något trevligare än tid?

4105/

"Om inte kvinnor städade upp skiten efter män så skulle..!"

Ja, vad skulle hända? Förmodligen inget särskilt. I alla fall inget viktigt. Skulle kanske bli lite smutsigare? Men vad skulle det i så fall göra? Och vem skulle det i så fall störa? Jag har hört värre hot.

4106/

"Visst finns det könsskillnader! Hittills har jag aldrig hört en man hetsa upp sig för ett gardintyg!"

4107/

Min uppfostran bestod av två bitar: Man ska vara snäll, och man ska läsa böcker. En rätt bra bas för livet visade det sig senare.

4108/

Västerbottning i Boden ungefär 1964: "Min pappa målade ett tak ihop med Lars Görling. Det var en tokig jävel!" Men hur var Lars Görling som målare? Enligt frun var han "praktisk och la sig i allt" hörde jag långt senare på radion. Ingen har kontroll över sitt eftermäle.

4109/

- Men att könsskillnader är "sociala konstruktioner" bevisar väl inte alls att dom bör förändras?

4110/

"Vargstammen struntar jag helt i! Men jag har en mycket ambitiös nollvision när det gäller hundstammen!"

Nollvisioner har visat sig vara av noll och intet värde. Visst. Men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar