fredag 12 mars 2021

4136/

Först tog han studenten. Sen brände han studentmössan. Sen blev han hedersdoktor. Är man ambitiös hinner man med en hel del. Om man ser till att alltid vara på rätt plats på rätt tid.

4137/

Fåfänga är en effektiv men farlig drivkraft. Fåfängan förlägger ditt liv utanför dig själv. Ska ditt liv verkligen ligga där och skräpa, så att vem som helst kan komma åt det ?

4138/

Det sorgliga med att se gamla journalfilmer är att det ser ut som om folk förr visste vad dom höll på med. Fast det visste dom kanske inte alls, det bara ser ut så? Men deras virrvarr är i alla fall över, vi har vårt kvar.

4139/

Nu har jag fått det ålderdomligt ofarliga utseende som gör att folk glatt tilltalar mig. Det är bra, nu får jag höra en hel del utan att behöva besvära mig med att fråga. Det är lätt att lyssna, men bängligt att fråga. 

4140/

- Skaffa TV? Nej, inte nu. Kanske senare, när jag blir blind eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar