lördag 6 mars 2021

 4121/

"Sjukdom orsakas av synd!" Ett något dystert budskap. Som jag inte tror ett dugg på. Men som har en något gladare fortsättning: "Om du bara blir frälst blir du frisk!" Något som jag inte heller tror på. Men avsändaravsikten är alltså snäll snarare än elak.  Som det ibland framställs som. Och frälsning är förstås ett väldigt generöst erbjudande. Men jag tänker ändå inte anta erbjudandet. Ibland är det sundare att vara sjuk än att vara frisk.

4122/

Var det Palme-mordet som drog igång den massmediala snyft-vågen? Idag ägnar sig Massmedian mera åt att sprida känslor än att sprida fakta. "Hur känns det?" " Det känns inte alls särskilt bra."

4123/

"Men det är alltså inte JAG som är värdelös, det är bara mitt liv!"

"Jaså? Ja, i så fall."

4124/

- När psyk-böcker är som sämst är dom som schlagertexter!

- Det var inte dåligt!

4125/

Numera utgår jag alltid ifrån att det kommer att bli krångel. Med allt. Klart att det kan vara bra att alltid vara förberedd på jämmer & elände. Men samtidigt känns det ibland liksom lite sorgligt som. Det borde! Nä, jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar