torsdag 18 mars 2021

 4169/

"Jag vet inte om någon annan har lagt märke till det här nya fenomenet? Men nästan varje gång man handlar går det åt pengar?"

4170/

Bara den som vet att Dragos är samma som Fantomen har fått en bra borgerlig uppfostran.

4171/

Hennes knarkomaner gav mening och spänning åt hennes liv. Så någon nytta gjorde dom.

4172/

-Visst är det sorgligt att sånt händer, men sorgligt nog händer sånt!

- Visst.  Men som tröst?

4173/

Jag intresserar mig för nutiden, naturligtvis. Och för framtiden, förstås. Och det händer väl ibland också att jag tänker tillbaka. Men aldrig att jag längtar tillbaka: "Va ska ja dit å göra, ja ha ju redan vari där!?"

4174/

- Det finns såna som skapar stämningar, och det finns såna som bara förstärker stämningar!

- Hur ser man skillnaden?

- Den ser man inte. Men den hörs. I värsta fall på långt håll.

4175/

Eftersom jag själv alltid ifrågasätter allt jag håller på med anser jag att jag alltid har rätt att ifrågasätta allt Alla Andra håller på med. Det brukar Alla Andra sällan hålla med om. Alla Andra är som lite lustig ibland.

4176/

Klassiska romaner där hjältinnan bara får en enda chans: Vem ska hon gifta sig med? Och det gäller liv eller död! Det är precis som i Vilda Västern, fast förstås med andra kläder, och ofta med andra vapen.

4177/

- Om man bara reagerar, men aldrig agerar, blir man bara tvåa!

- Huvudsaken är väl att man hamnar på pallen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar