tisdag 23 mars 2021

 4191/

Fördelen med vetenskapen är att den inte är en tro även om många tror det.

4192/

-Hyran är en oförutsedd utgift! Som jag bara betalar om jag råkar få pengar över! Sen jag betalt sånt som verkligen är viktigt!

- Tänker du på tobak?

- Tobak tänker jag alltid på, men man måst ju ha nå å dricka till också ! Det är tråkigt röka ensam!

4193/

Fast om man försöker tänka självständigt får man förstås räkna med att det ibland blir fel. Fast såna som tänker kollektivt tänker förstås minst lika ofta fel. Men genom att då kunna glömma i grupp brukar dom inte ens bry sig. Det finns många fördelar med att tänka kollektivt även om det förstås är fusk.

4194/

- Men? Om folk inte är ansvariga för sin dumhet? Varför ska folk då anses vara ansvariga för sin klokhet?

4195/

Den som tvivlar på sitt inre projekt saknar yttre tolerans.

4196/

Egentligen är "FRID!" en förträfflig hälsning. Att koppla av med lite "FRID!" då och då skulle många nog må bra av. Synd bara att ordet "FRID!" blivit så religiöst befläckat att man inte längre kan använda det utan att skämmas

4197/

Att lära barn att alla är olika / Är att lära barn att det faktiskt finns såna som är elaka / Och att man måste lära sig att leva med  så trista fakta / Fast det är klart det finns såna som hävdar att alla människor egentligen äro goda innerst inne eller vars den godheten nu gömt sig / Men där inne gör den inte någon som helst nytta / Och hur som helst röstades denna minoritet ned på årsstämman.

4198/ 

- Jo, jag var också med i lärjungarna där ett tag när jag var barn! Eller om det nu var vargungarna jag var med i? Jag har alltid haft svårt att skilja på dom där två, men jag vet i alla fall att vi  hade halsduk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar