tisdag 30 juli 2013

752/ Samhället måste genast gripa in. ta sitt ansvar, och mörda alla mygg! Av samhället kräver vi ett myggfritt samhälle! Utrota!

753/ Som barn bläddrade jag i postorderkataloger, och fantiserade om alla prylar man kunde köpa. Men jag köpte aldrig något. Och som vuxen visste jag att fantasikonsumenter var lyckligast av alla konsumenter.

754/ "Men om hon nu var ihop med en så stor idiot, då? Varför är hon då ihop med mig, nu? Tror hon att jag också är idiot? Eller är det hon som är idiot? Eller var idiot? Eller om det är jag som är idiot? Eller har blivit idiot?"
     Vill man ha svåra frågor finns det en drös.

755/ "Hänga med sin tid?" Aldrig. Cykeltolkning är farligast av allt.

756/  Samhället bör vara bättre än sitt slödder. Och den som förnekar att det finns slödder? Grattis.

757/ Han var hur barnslig som helst: Han ville bara ha beröm för sina fina avsikter. Men han ville aldrig ha kritik för sina dåliga resultat. För honom var avsikter och resultat samma sak. Och han blev väldigt upprörd när någon påpekade att det kanske inte var fullt så enkelt. Hur barnslig som helst, som sagt. För honom var FRED på plakaten, och FRED i praktiken samma sak.

758/  Att helt sakna problem är bra, men att hitta lösningar på problem är bättre, och att hitta problem är bäst, eller i varje fall lättast.

759/ Dickens? Inte: Den Gamla Goda Tiden. Inte: Merry Old England. Massor med elaka och hycklande personer. Gott om smutsiga, mörka, stinkande och förfallna hus. Byråkrati, fattigdom, hunger, trasor, våld och orättvisor. Längtar man tillbaka dit, har man förmodligen aldrig varit där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar