måndag 8 juli 2013

 599/ "-68"? Så många kloka människor, men så många dumma åsikter.

600/ Fördelen med fundamentalister är att dom demonstrerar religionernas absurditet på ett så pedagogiskt sätt.

601/ Jag trivs bättre på sämre hotell än på bättre. Bra service gör mig bara generad. Och att gå på LYX är för mig lika löjligt som att gå på reklam.

602/ Att inte tycka om att dansa/sjunga/osv är lika äkta/naturligt/osv som att tycka om att dansa/sjunga/osv. Men det har DOM väldigt svårt att förstå, och vilka som är DOM vet alla.

603/ Jag vill läsa om pigga pensionärer som totalt struntar i datorer och avskyr att resa! Pensionärer som är pigga just genom att inte bry sig ett dugg om vad som anses vara piggt! För den som vill verka pigg för att imponera på andra har redan förlorat all sin pigghet. En pensionär som är pigg i själen kan vara slö till tusen.

604/ Jag är mer intresserad av att försöka förstå min egen kultur än av att turista runt i andras kulturer. Allt resande är turism, och den som hatar ordet "turist" faller själv däri.

605/ Har svårt för såna som åbäkar sig med rösten. Till exempel såna som försöker låta som Blind Peg Leg Memphis Johansson.

606/  "Alla klagar över sitt dåliga minne, men ingen klagar över sitt dåliga förstånd." Sa Hertigen. Fast på franska. Och på franska blir allt ännu elakare. Och visserligen har Hertigen alltid rätt, men många kvinnor har kommit på att lite lagom kokett klaga över sitt dåliga förstånd: "Ja, jag är ju så jävla korkad!"
     Och den fromma förhoppningen är då att någon, gärna någon man, snällt ska säga emot: "Men inte är du väl ändå så där förbenat korkad ändå?"
     Och kommer man på något så knepigt är man kanske ändå inte så korkad som man trodde.

607/ Tio-Guds-bud är inte mycket att hålla i handen, om man inte heter Moses eller Charlton Heston,  för då är det ju en annan femma.

608/ Lyssnat genom gamla progg-LP som ska skänkas till Röda Korset som då kommer att bli glad till tusen, tror jag. Men värst var inte musiken utan den odrägliga självbelåtenheten: "Vi vet allt som är värt att veta! Haha! Och alla som inte delar våra åsikter är dumma! Haha!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar