torsdag 11 juli 2013

632/ Jag vet inte alls om det är sant. Men jag vet att jag har ett tydligt minne av det.  Men minne och sanning är som hund och katt. Ibland trivs dom riktigt bra ihop.

633/ "Inga nazister på våra gator!" Här har man fattat helt rätt: Grupper man ogillar har ingen rätt att existera.

634/ Vad människor tycker, och vad människor säger när massmedian är i närheten, är två helt olika saker. Ja. Det där vet alla. Utom massmedian, som inte vill veta det.

635/ Jag tror inte att det finns några gudar men jag vet att det i gengäld finns gott om religioner.

636/ Kanske inte den stora-stora-stora-stora LYCKAN. Men kanske lite-lagom-lyckan. Och ibland det inre uppbubblandet: "Men har jag det egentligen inte ganska bra!"

637/ Aldrig avundas! Aldrig beundra! Alltid vilja vara den man är, där man är! "Nil admirari!" sa Horatius. Men det var lätt för han att säga, som kunde latin och allt.

638/ Ännu en skakande bekännelse: Jag tycker att Duke Ellington är tråkig.

639/ Afghanistan klarar Obama aldrig! Men det gör ingen annan heller. Är det inte dags att överlåta Afghanistan helt och hållet åt afghanerna, som i alla fall har fördelen av att ha hemmaplan?

640/ Ujujuj att vi badade när vi var barn! Vi badade hela sommaren lång! Vi bada och vi bada! Gu att vi bada! Roligt var det inte, men ändå bada vi, i ett, i ett! Men som vuxen väljer man själv. Och då blir det badkaret. Det är skönt att bli vuxen.

641/ Om du inte tål att den du älskar ibland är dum, tror jag att du ska tänka igenom saken.

642/ Omskärelse är lika dumt som kupering av svansar. Och om man skyller på Gud blir det ännu dummare.

643/ Om det inte verkar vara värt besväret att bli bakfull för en fest är festen förmodligen inte värd besväret. Stanna hemma och läs en dålig bok istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar