fredag 19 juli 2013

695/ "Att hoppa runt på en fest när man är full är en sak! Men att med berått mod gå ut och dansa? Urk!"

696/ "STOPPA MATCHEN!" En fin gammal ful, och framförallt enfaldig, tradition.

697/ Fogelström. Fattigt & förr-genren. Det slets, och det söps, och det stanks, och det insjuknades, och det dogs, och det prostituerades, och stogs i, så det stod härliga till! Och det var trångt till tusen, och lössen & lungsoten var sannerligen inte att leka med, himla tur Socialdemokraterna sen kom till makten och fixade rubbet!
     Men ju närmare nutid - desto sämre Fogelström. Manikeismen var mysigare förr, och idag fungerar fattigt & förr-genren märkligt nog mest som feel-good-underhållning: "Men-gu-va-hemskt-dom-hade-de-förr-usch-ja-fast-ändå-mysigt-på-nå-vis-va-me-sammanhållning-och-solidaritet-och hela konkarongen!"

698/ "Jodå! Jag kan gärna vara snäll mot han, bara jag slipper ha nå göra med han!"

699/ Om man är suveränt ointresserad av status slår man undan benen för dom som är intresserade av status och då tappar dom sin status och då blir dom arga och då kan dom ändå inget göra haha och då står dom där utan status eller ben.

700/ OLIKA LÖNER? Går alltid att se som "orättvisa"!
        LIKA LÖNER? Vågar man inte ens prova!
        Och då står man där.

701/  Verkligheten finns bara på individnivå. Grupper är lögner, klasser är konstruktioner, och strukturer är svammel.
       Exempel: På individnivå tjänar Gudrun Schyman mer än jag, och har mer makt. Men detta påstås vara ointressant på gruppnivå.(Och vad det anses bevisa som "struktur" vågar jag inte ens gissa, kan inte ens påstå jag bryr mig.) Men att gruppnivån är en lögn inses lätt. Så jag håller mig till sanningen, alltså individnivån. Där bor jag. Och jag har inga planer på att flytta till rymligare strukturer. Hellre en individuell etta, än en lögnaktig villa. Och mitt kollektiva sinne är lika dåligt som mitt kollektiva minne. Jag tror lika lite på Jung som på Tarzan, även om båda var klämmiga grabbar, på sitt sätt, fast Tarzan var bättre på simma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar